Cross training

Ontdek Kootsjing 2019

Kom de groepsles Cross LIIT/HIIT meedoen voor slechts 1 euro!

- di 03/09 19.00u LIIT (Borgloon)

- wo 04/09 19.00u HIIT (Borgloon)

- do 05/09 20.20u LIIT (Borgloon)

- zo 08/09 10.50u HIIT (Borgloon)

Inschrijven kan hier

Wil je graag meedoen?

Cross training zijn uitdagende, afwisselende en grensverleggende trainingen die je fit en sterk maken.

Tijdens de Cross training trainen we functionele bewegingen, zoals squats, lunges, pull ups, jumps, pull ups,… Daarvoor gebruiken we barbells, kettlebells, slam balls, TRX’en... 

Je conditie, kracht, stabiliteit, mobiliteit en snelheid trainen, dat doe je allemaal op eigen tempo. Cross training combineert de voordelen van een personal trainer met de gezelligheid van het trainen in groep.

Cross LIIT

LIIT staat voor Lower-Intensity Interval Training. Dat het low intensity is, betekent niet dat het makkelijk is. Het is alsnog een full-body workout waarbij jouw spieren flink aan het werk worden gezet. Je ontvangt maximale persoonlijke aandacht omdat je in een kleinere groep traint.

Er wordt voornamelijk gewerkt met supersets, waarin we 2 of 3 oefeningen met elkaar afwisselen. Dat gebeurt op eigen tempo met iets langere rustpauzes. Hierbij gebruiken we lichte krachtmateriaal en het eigen lichaamsgewicht.

Voor wie?

Cross LIIT is een aanrader voor beginners, of voor mensen die moeten herstellen van een blessure. Ook wanneer je wat langer uit de running bent geweest, is deze vorm van trainen een goede manier om weer back-on-track te komen. Maar ook de meer ervaren sporters hebben voordeel met een LIIT om hun techniek te verbeteren of gewoon een rustigere training in hun weekschema.

Of je nou 21 bent of 85 jaar, LIIT training kan voor iedereen voordelen bieden. LIIT maakt je niet alleen fysiek sterker, maar verbetert ook de algehele gezondheid. Naast dat het een goede manier is om gewicht te verliezen, heb je ook een verminderde kans op blessures bij deze trainingsvorm.

Of voor iedereen die niet van 50 burpees houdt ;-)

Cross HIIT

High intensity interval training is een snelle en effectieve workout! Je wordt tot het uiterste gepusht en verder! Je traint met een kettlebells, TRX'en, gewichtschijven en je eigen lichaamsgewicht. De oefeningen zijn eenvoudig en makkelijk te volgen, maar het is wel intens! Je ontvangt maximale persoonlijke aandacht omdat je in een kleinere groep traint.

Het is niet noodzakelijk om 30 seconden lang een zeer intense move te doen en daarnaast ook nog eens die zware dumbells te tillen. Cross HIIT kun je aanpassen naar jouw niveau. Dus: push jezelf tot het uiterste, maar luister ook naar je lijf.

De voordelen van HIIT:

  • Je verbetert conditie en spierkracht
  • Je versterkt jouw allerbelangrijkste spier: het hart
  • Je geeft jouw metabolisme een enorme boost
  • Je stimuleert de vetverbranding (tot uren na de effectieve training: afterburn)
  • Het vergroot de explosieve kracht
  • Veel calorieën verbranden op korte tijd (en je verbrandt meer calorieën in rust)

Waar en wanneer? (vanaf 9 sept)

BORGLOON

Wanneer: iedere dinsdag 19.00u - 20.00u (Cross LIIT)

             iedere zondag 09.30u - 10.30u (Cross HIIT)

Waar: Sint-Rochuslaan 12, 3840 Borgloon (sporthal)

          mogelijkheid om te douchen/kleedkamers